Wyszukiwanie zaawansowane Wyszukiwanie zaawansowane
33

Yamada Kōtarō, Nakamura Busuke, Góra Fuji, Kioto, 1892

add Twoja notatka 
Opis pozycji

drzeworyt japoński, tusz, papier, 24x30 cm (wymiar papieru dyptyku), sygnatura artysty 

Drzeworyt pochodzi z magazynu „Miyo no hana” (tłum: Kwiaty Cesarstwa lub Kwiaty Wspaniałego Panowania), nr 3, wydanego w Japonii w 1892 r. (Meiji 25). Analogiczny egzemplarz znajduje się w kolekcji British Museum w Londynie.

Magazyn opublikował Fujii Magobe, wydawcą i edytorem był Yamada Kōtarō, a drzeworyty wykonał Nakamura Busuke. „Miyo no hana” zawiera drzeworyty powstałe z obrazów artystów takich jak: Imao Keinen, Takeuchi Seiho, Kikuchi Hobun, Taniguchi Kokyo, Kamisaka Sekka, Kubota Beisen.

Imao Keinen (1845 - 1924) był japońskim malarzem i projektantem grafik, w 1904 r.  został mianowany głównym artystą cesarskiego dworu. Otrzymał wszechstronne wykształcenie w różnych stylach sztuki japońskiej. W 1880 r. został profesorem w Szkole Malarstwa w Kioto. Po opublikowaniu albumu poświęconego ptakom i kwiatom „Keinen Kachō Gafu” w 1892 r. został członkiem Komitetu Sztuki na dworze cesarskim, a w 1919 r. członkiem Cesarskiej Akademii Sztuk Pięknych.Jego prace są częścią wielu kolekcji muzealnych na całym świecie.

Takeuchi Seihō (1842-1942) pochodził z Kioto. Umiejętności plastyczne objawiał już jako dziecko, w 1877 r. pomimo sprzeciwu ojca wstąpił na naukę u malarza Eirina Tsuchidy, reprezentanta szkoły Shijō-Maruyama. Od 1880 r. kontynuował studia malarskie u Baireia Kōno (1844–1895), stając się najwybitniejszym z jego uczniów. Z czasem stał się jedną z czołowych postaci w życiu artystycznym Kioto i wykładowcą tamtejszej Szkoły Sztuk Pięknych. W latach 1900–1901 odbył podróż do Europy, odwiedzając Wystawę Światową w Paryżu. Wykorzystał ten czas na odwiedziny muzeów, zachwycając się zwłaszcza twórczością Turnera i Corota. Po powrocie do kraju wykorzystał zdobyte wówczas doświadczenie, wprowadzając do swojej twórczości elementy malarstwa europejskiego. Tworzył realistyczne malarstwo kontynuujące tradycje szkoły Shijō, wzbogacone jednak o nową tematykę i elementy malarstwa europejskiego. Przedmiotem jego obrazów jest natura (krajobrazy i zwierzęta), a także ikonografia buddyjska i tematy historyczne. Tworzył przesycone liryzmem i patosem pejzaże, jego maniera nosi cechy wyrafinowanej, dekoracyjnej stylizacji. Jego prace miały liczne wystawy w Japonii i Europie. Podczas wystawy w Paryżu w 1924 roku przyznano mu Legię Honorową. W 1937 r. został odznaczony Orderem Kultury. Był członkiem Cesarskiej Akademii Sztuki.

Aukcja
Drzeworyty japońskie cz. 2
gavel
Data
26 lutego 2024 CET/Warsaw
date_range
Cena wywoławcza
69 EUR
Cena sprzedaży
193 EUR
Cena końcowa bez opłaty aukcyjnej
161 EUR
Przebicie
280%
Wyświetleń: 83 | Ulubione: 4
Aukcja

Galeria Bohema

Drzeworyty japońskie cz. 2
Data
26 lutego 2024 CET/Warsaw
Przebieg licytacji

Licytowane będą wszystkie pozycje

Opłata aukcyjna
20.00%
OneBid nie pobiera dodatkowych opłat za licytację.
Podbicia
  1
  > 10
  100
  > 50
  500
  > 100
  2 000
  > 200
  4 000
  > 500
  10 000
  > 1 000
 
Regulamin
O aukcji
FAQ
O sprzedawcy
Galeria Bohema
Kontakt
Galeria Bohema
room
Środkowa 12
03-430 Warszawa
phone
+48 889 202 281
keyboard_arrow_up