Wyszukiwanie zaawansowane Wyszukiwanie zaawansowane
6

Imao Keinen (1845-1924), Pisklęta, Osaka, 1892

add Twoja notatka 
Opis pozycji

drzeworyt japoński, tusz, papier, 21x27 cm (wymiar papieru), sygnatura artysty, na marginesach napisy w jęz. japońskim

Analogiczny drzeworyt znajduje się w kolekcji Rijksmuseum w Amsterdamie oraz w British Museum w Londynie. Praca pochodzi z albumu zatytułowanego: Keinen kacho gakan (Album Keinena z obrazami ptaków i kwiatów) wydanego w Osace w listopadzie 1892 roku przy współpracy z Aoki Kouzaburo. W albumie wydano łącznie 12 drzeworytów.

Imao Keinen (1845 - 1924) był japońskim malarzem i projektantem grafik. Urodził się w Kioto, studiował klasyczne japońskie malarstwo, kaligrafię i grafikę. Zmiany fazy przejściowej między epokami Edo i Meiji około 1868 roku doprowadziły do bankructwa jego rodzinną firmę. W rezultacie Keinen utrzymywał się zarabiając na życie jako projektant tekstyliów. Później założył własne studio i stał się malarzem i grafikiem. W 1888 roku otrzymał posadę profesora w Prefekturalnej Szkole Malarstwa w Kioto. W 1904 r. został mianowany głównym artystą cesarskiego dworu. Specjalizował się w kacho-ga, czyli obrazach ptaków i kwiatów z naturalistycznymi detalami. Najbardziej znany jest z albumu „Keinen Kacho Gafu,”(1891), składającego się z 4 tomów po 40 grafik każdy. Po opublikowaniu tego albumu został członkiem Komitetu Sztuki na dworze cesarskim, a w 1919 r. członkiem Cesarskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jego prace są częścią wielu kolekcji muzealnych na całym świecie.

Termin „kachō-ga” w języku japońskim to połączenie trzech słów: „ka” – kwiat, „cho” – ptak, „ga” – obraz, zatem oznacza dosłownie obrazy kwiatów i ptaków. W sztuce Dalekiego Wschodu to jeden z wiodących tematów artystycznych. Obejmuje także rośliny, trawy, drzewa, zwierzęta, ryby, owady - właściwie cały żywy świat przyrody za wyjątkiem człowieka i krajobrazu. Odbitki kacho-e były wysoko cenione za ich piękno i dokładność, a także szeroko kolekcjonowane zarówno w Japonii, jak i za granicą. Popularność tych grafik wynika po części z odzwierciedlenia w nich tradycyjnych japońskich wartości i estetyki, które przywiązywały dużą wagę do harmonii z naturą. Drzeworyty były często nasycone symbolicznym i alegorycznym znaczeniem, takim jak skojarzenie niektórych ptaków lub kwiatów z określonymi porami roku lub cechami. Mistrzowie kachō-ga kierowali się zarówno ekspresją, jak i emocjami; udawało im się uchwycić kolory i delikatność kwiatów oraz zachowanie ptaków na wolności. Nasycone metaforycznym znaczeniem wykraczającym poza ich fizyczne piękno, konkretne pary ptaków, owadów i kwiatów stały się podstawą tradycji, która trwa do dziś.


Aukcja
Drzeworyty japońskie cz. 4
gavel
Data
26 kwietnia 2024 CEST/Warsaw
date_range
Cena wywoławcza
94 EUR
Cena sprzedaży
113 EUR
Cena końcowa bez opłaty aukcyjnej
94 EUR
Przebicie
120%
Wyświetleń: 51 | Ulubione: 1
Aukcja

Galeria Bohema

Drzeworyty japońskie cz. 4
Data
26 kwietnia 2024 CEST/Warsaw
Przebieg licytacji

Licytowane będą wszystkie pozycje

Opłata aukcyjna
20.00%
OneBid nie pobiera dodatkowych opłat za licytację.
Podbicia
  1
  > 10
  100
  > 50
  400
  > 100
  2 000
  > 200
  4 000
  > 500
  10 000
  > 1 000
 
Regulamin
O aukcji
FAQ
O sprzedawcy
Galeria Bohema
Kontakt
Galeria Bohema
room
Środkowa 12
03-430 Warszawa
phone
+48 889 202 281
keyboard_arrow_up